Mam problem z właściwym rozliczeniem sponsoringu. Obawiam się czy nie występuje u mnie przychód po wycenie wzajemnych świadczeń. Spółka podpisała umowę sponsoringu. Wydajemy stowarzyszeniu swój towar - wycena według naszej ceny sprzedaży brutto-147,60 zł (cena zakupu 100 zł, marża 20 zł; VAT 27,60 zł.). Według ustawy VAT wyceniam wydany towar w cenie sprzedaży i odprowadzam VAT należny. W umowie mam zapis, że świadczenie reklamy przez sponsorowanego jest ekwiwalentne i wynosi dokładnie taką samą kwotę 147,60 zł. Przeprowadzam następujące księgowania:
1. WZ moich towarów w cenie zakupu 100 zł konto 409/331
2. VAT należny od ceny sprzedaży 27,60 zł konto 409/222-23 Obawiam się żeby różnica z księgowań nie była moim przychodem skoro Sponsorowany „daje” mi swoją reklamę za 147,60?
ODPOWIEDŹ
Umowa sponsoringowa powinna wyraźnie wskazywać...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!