ODPOWIEDŹ
Rabatowanie pośrednie to przyznanie upustu cenowego drugiemu w kolejności nabywcy poprzez wypłatę gotówkową równą obniżce ceny. Drugi w kolejności nabywca wykazuje otrzymaną kwotę (środki pieniężne) jako przychód podatkowy a przedsiębiorca (producent) przelaną kwotę jako koszt podatkowy związany z osiągnięciem przychodu.
UZASADNIENIE
Wśród wielu metod zwiększania sprzedaży, jednym z rozwiązań jest tzw. rabatowanie pośrednie, gdzie występują trzy podmioty:
- pierwszy – to np. producent, który dokonuje tylko sprzedaży hurtowej do wybranych branżowo hurtowników,
- drugi – to właśnie hurtownik (hurtownicy), którzy dostarczają towar do odbiorców detalicznych,
- trzeci – odbiorcy detaliczni (można przyjąć dla przykładu, że są to finalni nabywcy).
Istota rabatowania bezpośredniego polega na tym, że pierwszy podmiot obniża cenę i wystawia fakturę korygującą na rzecz drugiego podmiotu.
Z kolei rabat pośredni polega na tym, że pierwszy podmiot choć nie fakturuje w żaden sposób trzeciego w kolejności podmiotu, to w przypadku przekroczenia przez niego limitu sprzedaży lub wyboru odpowiedniego asortymentu, otrzymuje określoną kwotę pieniężną.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!