Obowiązek uwidaczniania cen

PRZYCHODY Z DZIAŁALNOŚCI

Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w kwestii umieszczania cen na towarze?

ODPOWIEDŹ

Podstawowa projektowana zmiana polega na obowiązku uwidaczniania obok ceny i ceny jednostkowej również informacji o obniżonej cenie. 

UZASADNIENIE

Implementacja do polskiego porządku prawnego dyrektywy „Omnibus” (o czym pisaliśmy w numerze majowym) wymaga wprowadzenia zmian w kilku ustawach konsumenckich, w tym m.in. w ustawie o informowaniu o cenach towarów i usług (u.i.c.t.u.). Stosowne zmiany są obecnie procedowane (po pierwszym czytaniu w Sejmie). Projektuje się: 

  • zmienić definicję ceny jednostkowej towaru lub usługi (art. 3 ust. 1 pkt 2 u.i.c.t.u.), 
  • doprecyzować sposób uwidaczniania cen w przypadku zastosowania obniżek cen (art. 4 ust. 2–5 u.i.c.t.u.). 

Zgodnie z projektowanymi zmianami, w każdym przypadku obniżenia ceny towaru lub usługi będzie wprowadzony obowiązek podania obok informacji o obniżonej cenie również informacji o najniższej cenie tego towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. W odniesieniu do towarów, które będą oferowane do sprzedaży krócej niż 30 dni, przedsiębiorca będzie miał obowiązek podać – obok informacji o obniżonej cenie – również informację o najniższej cenie tego towaru lub usługi, która obowiązywała w okresie od dnia oferowania tego towaru lub usługi do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki. 

W przypadk...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy