ODPOWIEDŹ
Co do zasady przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą często współpracują z kontrahentami zagranicznymi, w tym też celu delegują swoich pracowników. Z wyjazdami pracowników związane są koszty delegacji służbowych,w tym noclegi w zagranicznych hotelach. W sytuacji gdy koszty tego rodzaju usług związane są z działalnością gospodarczą przedsiębiorcy i nie zaspakajają potrzeb prywatnych – wydatki tego rodzaju będą stanowiły koszty podatkowe na podstawie art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Rozliczenie wskazanych wydatków powinno przedstawiać się w następujący sposób. Jeśli chodzi o podatek od towarów i usług to należałby zwrócić uwagę na treść art. 2 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług w myśl, którego za import usług uznaje się świadczenie usług, z tytułu wykonania których podatnikiem jest usługobiorca, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4.
Powyższe oznacza, że aby dana transakcja była traktowana jako import usług, muszą być spełnione następujące warunki:
- usługodawca i...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!