ODPOWIEDŹ
Przy nabywaniu towarów handlowych koszty przesyłek należy wpisywać do kolumny 11, natomiast koszty przesyłek związane ze sprzedażą towarów handlowych ujmuje się w kolumnie 13 księgi przychodów i rozchodów.
UZASADNIENIE
Z objaśnień zawartych w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynika, że zakup towarów handlowych w cenach zakupu wpisujemy do kolumny 10 księgi przychodów i rozchodów. Przez cenę zakupu uważa się cenę, jaką nabywca płaci za zakupione składniki majątku, pomniejszoną o VAT podlegający odliczeniu, a przy imporcie powiększoną o należne cło, podatek akcyzowy oraz opłaty celne dodatkowe, obniżoną o rabaty, opusty i inne podobne obniżenia.
Z powyższego wynika, że w kolumnie 10 nie wpisuje się kosztów przesyłki poniesionych przy zakupie towarów. Do wpisywania kosztów ubocznych związanych z zakupem służy kolumna 11 księgi przychodów i rozchodów, gdzie ujmujemy np. koszty transportu, załadunku i wyładunku oraz ubezpieczenia w drodze....
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!