Zużycie produktów żywnościowych w celach promocji spółki

KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW

Spółka kapitałowa prowadzi działalność gospodarczą na rynku gotowych kanapek, w tym przygotowywanych i podgrzewanych w miejscach sprzedaży detalicznej (u kontrahentów). W celach reklamowych spółka uczestniczy często w różnego typu targach. Czy w związku z tym do kosztów podatkowych można zaliczać produkty żywnościowe (chlebki, bułki, rzodkiewki, marchewki, szynki, żółte sery, kiełki, itp.), które posłużą do przygotowywania zwiedzającym świeżych kanapek? 
 

ODPOWIEDŹ


Spółka może rozliczyć w kosztach działalności wydatki na składniki używane do przygotowywania na targach świeżych kanapek, jest to wydatek mieszczący się w pojęciu kosztów reklamy. 

UZASADNIENIE


Wydatki jakie są ponoszone przez spółkę w calach prezentacji produktów na targach należy przeanalizować w oparciu o następujące przepisy. 

Po pierwsze należy się zastanowić czy wydatki mieszczą się w ramach treści art.15 ust.1 u.p.d.o.p., który brzmi: Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust.1. Niewątpliwie wydatki, które mają zwiększyć rozpoznawalność spółki na rynku, mogą przyczyniać się do zwiększenia popytu. Nie są to co prawda koszty bezpośred...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy