ODPOWIEDŹ
Jeżeli wydatki ponoszone na rzecz kontrahentów mogą przyczynić się do osiągnięcia lub zwiększenia poziomu przychodów ze sprzedaży przez spółkę produkującą słodycze, to wydatki na nocleg, wyżywienie oraz przejazdy środkami komunikacji publicznej (PKP lub PKS) mogą być zaliczone do kosztów podatkowych. Natomiast nie może być tak, że wydatki na rzecz kontrahentów będą miały charakter okazałości, a więc będą mieścić się w kategorii kosztów reprezentacji, wyłączonych z kosztów podatkowych.
UZASADNIENIE
Przedsiębiorstwa celem zwiększenia poziomu sprzedaży lub zachowania jej poziomu tworzą różne strategie marketingowe. Jedną z nich może być w sensie finansowym ponoszenie kosztów noclegów, wyżywienia oraz przejazdów na różnego typu szkolenia, prezentacje, itp. dla kontrahentów oraz potencjalnych kontrahentów.
Z punktu widzenia definicji legalnej kosztu podatkowego w ramach CIT wskazuje się, że kosztem uzyskania przychodu są koszty poniesione w celu uzyskania lub zachowania czy też zabezpieczenia źródła przychodu (art. 15 ust.1 u.p.d.o.p.). Jeżeli zatem celem strategii marketingowej jest d...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!