Ulga badawczo-rozwojowa

INTERPRETACJE / ORZECZNICTWO

Realizacja przez Spółkę działań marketingowych celem poszukiwania, docierania do potencjalnych klientów drogą internetową poprzez social media, nie ma twórczego charakteru, nie jest nastawiona na zwiększenie zasobów wiedzy oraz wykorzystania jej do tworzenia nowych zastosowań, w konsekwencji nie stanowi działalności badawczo-rozwojowej, która uprawnia do zastosowania tzw. ulgi badawczo-rozwojowej.

Stanowisko Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w indywidualnej interpretacji podatkowej z 7 kwietnia 2022 roku, nr 0111-KDIB1-3.4010.8.2022.2.PC. 

Sytuacja Podatnika
Podatniczka jest lekarzem okulistą prowadzącym dotychczas działalność usługową jako praktyka lekarska na JDG. Pacjenci zapisywali się przez infolinie lub rejestracje. W chwili obecnej przeszła na Spółkę z o.o., zwiększając zakres świadczeń o marketing internetowy. Celem rozwoju formy i poszukiwaniu pacjentów w internecie stworzyła własną stronę internetową, stronę, film promocyjny itp. Na profilu strony i w mediach społecznościowych chce prowadzić działalność edukacyjno-szkoleniową w oparciu o filmy z badań, zdjęcia, by zachęcać potencjalnych pacjentów do wizyty w gabinecie co przełoży się na wzrost zysków dla firmy. Wykonywane prace mają charakter innowacyjny, ich celem jest zwiększenie zasobów wiedzy lub wykorzystanie zasobów wiedzy do tworzenia nowych zastosowań. 
Podatniczka zatrudniła pracownika, który stworzył profil firmowy o charakterze edukacyjno-reklamowym na platformach. Pracownik montuje filmy, zdjęcia a także publikuje artykuły, które wcześniej pisze z udziałem Podatniczki, które następnie wrzuca na media społecznościowe i za pomocą dostępnych narzędzi odpłatnie reklamuje, tak aby trafić do jak największej grupy pacjentów docelowych. Ci pacjenci poprzez zamieszone linki są przekierowywani na platformę, gdzie...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy