ODPOWIEDŹ
Książki i inne materiały będące ofertą handlową spółki, wydawane nieodpłatnie potencjalnym odbiorcom są wydatkiem reklamowym ponoszonym w celu uzyskania przychodów. Jest to typowy podatkowy koszt bezpośredni wykazywany w momencie uzyskania odpowiadających przychodów. Spółka będzie bowiem mogła łatwo powiązać wydatek poniesiony dla potencjalnego odbiorcy z przychodem uzyskanym z tytułu zamówienia (przychodu).
UZASADNIENIE
Ustawodawca w treści art. 15 ust. 1 z zastrzeżeniem treści art. 16 ust. 1 u.p.d.o.p. wskazał, iż: Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu. Jednocześnie w doktrynie prawa podatkowego jak i orzecznictwie sądów administracyjnych powszechnie przyjmuje się, że wydatek jest kosztem podatkowym po spełnieniu następujących warunków:
- wydatek został poniesiony przez podatnika, tj. w ostatecznym rozrachunku musi on zostać pokryty z jego własnych zasobów majątkowych (kosztu uzyskania przychodów podatnika nie stanowią wydatki, które zostały poniesione na działalność podatnika przez osoby inne niż podatnik),
- ma on definitywny (rzeczywisty) charakter, tj. wartość poniesionego wydatku nie może zostać podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona,
- musi on pozostawać w związku z prowadzoną przez podatnika działalnośc...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!