Stanowisko Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w indywidualnej interpretacji podatkowej z 10 lutego 2021 roku, nr 0111-KDIB1-2.4010.542.2020.1.ANK .
Sytuacja Podatnika
Spółdzielnia prowadzi działalność zarówno w zakresie gospodarki mieszkaniowej (wolnej od podatku, przy spełnieniu warunku określonego w art. 17 ust. l pkt 44 updop) jak i inną działalność gospodarczą (podlegającą opodatkowaniu podatkiem dochodowym). Spółdzielnia w ramach prowadzonej działalności zarządza m.in. pawilonem wolnostojącym. Przedmiotowy pawilon stanowi mienie ogólne Spółdzielni i ewidencyjnie wyodrębniony środek trwały. W pawilonie nie istnieją wyodrębnione lokale - które stanowiły by samodzielne środki trwałe. Pawilon w ewidencji księgowej widnieje jako jeden środek trwały. Pawilon ten nie jest zaliczany do spółdzielczych zasobów mieszkaniowych, nie służy również działalności społeczno-wychowawczej.
Powierzchnia pawilonu zajęta jest na:
- biura zarządu oraz archiwum,
- pozostała część obiektu jest wynajmowana na prowadzenie działalności handlowo-usługowej.
Koszty amortyzacji pawilonu są dzielone strukturą powierzchni na obciążające działalność opodatkowaną oraz tzw. mieszaną (dotyczącą siedziby zarządu). Koszt amortyzacji pawilonu przypadający na siedzibę Spółdzielni nie jest zaliczany do podatkowych kosztów uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o CIT. Odpisy amortyzacyjne dokonywane od tej części wartości początkowej pawilonu, która jest wynajmowana na prowadzenie działalności handlowo-usługowej, stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o CIT.
Z uwagi na zły stan techniczny obiektu planowane są prace remontowe i inwestycyjne pawilonu.
Poniesione w 2020 roku koszty wykonanego projektu dotyczą, a planowane w przyszłości koszty robót remontowych i inwestycyjnych, będą dotyczyć elementów wspólnych pawilonu, czyli dotyczących w części powierzchni zajmowanej przez Spółdzielnię, a w części powierzchni wynajmowanej w pawilonie. W sytuacji wykonywania remontu w konkretnym lokalu użytkowym w najmie i jeżeli przedmiotem remontu nie będą elementy wspólne budynku, to wtedy koszt remontu będzie w całości przypisany do działalności opodatkowanej.
Koszty prac remontowych szczegółowo wymienione we wniosku, Spółdzielnia podzieli strukturą powierzchni na działalność opodatkowaną (dotyczącą części pawilonu wynajmowaną) oraz na działalność tzw. „mieszaną” (dotyczącą siedziby Spółdzielni wraz z archiwum). Część kosztu remontu, która przypadnie na działalność „mieszaną”, z uwagi na brak możliwości bezpośredniego przypisania do danego rodzaju działalności (opodatko...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!