Przechowywanie faktur w formie elektronicznej

KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW

Czy spółka może przechowywać faktury dokumentujące wydatki zaliczane do kosztów podatkowych wyłącznie w formie elektronicznej?

Odpowiedź

Tak, przetwarzanie i archiwizowanie faktur w formie cyfrowej (zdigitalizowanej – elektronicznej w postaci skanu w formacie PDF, JPG) spełnia warunek prawidłowego udokumentowania poniesienia wydatku przez podatnika, umożliwiającego zaliczenia go do kosztów uzyskania przychodów. Takie stanowisko potwierdza interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 14 października 2022 r. (sygn. 0114-KDIP2-2.4010.66.2020.13.S/AS).

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 15 ust. 1 u.p.d.o.p. kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

W celu wykazania związku między kosztami a przychodem podatnik powinien dysponować dowodami wymaganymi przez przepisy. Jak stanowi art. 9 ust. 1 u.p.d.o.p., podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy.

Zapisy ustawy o rachunkowości wskazują, jakie dokumenty (dowo...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy