Podatnik ma do wysłania 100 PIT-11 do różnych urzędów. Czy może to zlecić do biura rachunkowego, aby biuro zrobiło to elektronicznie?Jeśli tak, jakie dokumenty i gdzie należy złożyć? Czy wystarczy UPL do swojego urzędu? Czy można złożyć PIT-11 w formie papierowej do swojego urzędu, aby ten przesłał je do właściwych urzędów?
UZASADNIENIE
Z dniem 1 stycznia 2015 roku wchodzą w życie nowe przepisy wynikające ze zmian do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych mające zastosowanie do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2014 roku.
Wprowadzane zmiany nałożyły na płatników, którzy sporządzają i przekazują do urzędów skarbowych imienne informacje o wysokości dochodów podatników podatku dochodowego dla więcej niż pięciu podatników (osób fizycznych) lub gdy informacje te w ich imieniu składa biuro rachunkowe - nowy - wyłącznie elektroniczny sposób przesyłania do urzędów skarbowych deklaracji.
Zatem nie może Pan złożyć dla 100 podatników PIT-11 w formie papierowej.
Zgodnie z wytycznymi Ministra Finansów przesyłając ww. dokumenty za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy dokonać tego przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym (BPE). Płatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podmioty niespełniające funkcji płatnika w tym podatku będące osobami fizycznymi od 1 stycznia 2015 r, będą mieli możliwość podpisywania dokumentów wysyłanych drogą elektroniczną danymi autoryzującymi, a jeśli chcą aby deklaracja została złożona w ich imieniu...
Aby uzyskać dostęp do całości, kup prenumeratę