Obowiązki płatnika w związku z uczestnictwem pracowników w akcji promocyjnej

INTERPRETACJE / ORZECZNICTWO

W związku z otrzymaniem przez pracowników kart pre-paid od producentów towarów, za pośrednictwem agencji reklamowej, w związku z uczestnictwem w akcji promocyjnej, na Podatniku nie będzie spoczywał obowiązek obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy oraz obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Stanowisko Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w indywidualnej interpretacji podatkowej z 21 października 2019 roku, nr 0113-KDIPT2-1.4011.514.2019.1.KO.

Sytuacja Podatnika

Podatnik prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży hurtowej określonych, masowych towarów, nabywanych od ich producentów na podstawie umów handlowych, zobowiązujących Go do zakupu określonych ilości tych towarów po ustalonych cenach i w uzgodnionych okresach (co do zasady 12-miesięcznych). Podatnik zatrudnia pracowników i jest płatnikiem zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych. Producenci tych towarów prowadzą różnorodne działania promocyjne zmierzające do wzrostu ich sprzedaży, w których Podatnik jest zobowiązany brać udział jako jeden z dopuszczonych partnerów handlowych, mających zawarte ww. umowy handlowe. Obecnie producenci proponują przystąpienie do nowego, czasowego programu wspierającego sprzedaż towarów. Program ten polega m.in na tym, że za sprzedaż każdej tony towarów zatrudnieni przez Podatnika handlowcy mają otrzymywać od ich producentów określoną ilość punktów, gdzie każdy punkt jest wart 1 zł, natomiast kwotę w złotych polskich uzyskaną z przemnożenia ilości punktów i stawki 1 zł z lit. c) pracownicy Podatnika mają otrzymywać od producentów towarów za pośrednictwem usługodawcy producentów – agencji reklamowej – w formie kary pre-paid do wykorzystania przez tych pracowników do zakupów towarów lub usług według...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy