Zakup materiałów biurowych

KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW

Nasza spółka zakupiła materiały biurowe w grudniu 2014, które będą wykorzystywane również w 2015 roku. Czy musimy proporcjonalnie podzielić poniesiony wydatek i w koszty 2014 roku zaliczyć odpowiednio proporcjonalnie przypadającą na tę okres część?

 ODPOWIEDŹ

Wydatki na materiały biurowe jako koszty pośrednie związane z działalnością gospodarczą powinny być w całości ujęte w koszty uzyskania przychodów w roku 2014 czyli w dacie ich poniesienia.

UZASADNIENIE

Zgodnie z zasadami obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2007 r. wskazanymi w art. 15 ust. 4 d i 4e ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 22 ust. 5 c, ust. 5 d, ust. 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami, jeżeli dotyczą okresu krótszego niż rok podatkowy – są potrącalne w roku ich poniesienia, a jeśli dotyczą okresu dłuższego niż rok podatkowy i nie można określić jaka część dotyczy danego roku podatkowego - są potrącalne w roku w poszczególnych latach podatkowych proporcjonalnie d...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy