Uznanie za koszty wydatków na wyposażenie biura sfinansowanych dotacją z urzędu pracy

AKTUALNOŚCI KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW ŹRÓDŁA PRZYCHODÓW (art. 10-20a)

Wydatki poniesione na zakup wyposażenia, niestanowiącego środków trwałych, o wartości jednostkowej nieprzekraczającej kwoty 10 000 zł netto, sfinansowanego z przyznanej jednorazowej dotacji z Urzędu Pracy, stanowią koszty uzyskania przychodów w prowadzonej działalności gospodarczej.

Stanowisko Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w indywidualnej interpretacji podatkowej z dnia 26 listopada 2018 roku nr 0115-KDIT3.4011.481.2018.1.AK

Sytuacja Podatnika

Od 18 grudnia 2017 r. Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą – usługi programistyczne. Rozlicza się na zasadach ogólnych i prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów. W dniu 28 listopada 2017 r. otrzymał jednorazową pomoc finansową w kwocie 19 766 zł na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w X i powiecie x (III)” na lata 2014-2020 z Urzędu Pracy. Po rozpoczęciu działalności tj. po 18 grudnia 2017 r., za ww. dotację zakupił: laptop, projektor, drukarkę, meble, wyposażenie, materiały biurowe, narzędzia serwisowe, oprogramowanie komputerowe, komponenty elektroniczne - każdy z nich nie przekroczył 3 500 zł, więc stały się wyposażeniem, nie są to środki trwałe. Za wszystkie te materiały Wnioskodawca zapłacił z pieniędzy Urzędu Pracy. Jedynie koszt dostawy został pokryty z Jego własnych pieniędzy. Służą Wnioskodawcy do prowadzenia działalności gospodarczej. Dotacja jest pomocą de minimis, którą otrzymał na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 2...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy