Imienne karty przychodów pracowników

ROZLICZENIA PŁATNIKA INNE ROZLICZENIA

W ramach prowadzonej działalności zatrudniam 2 pracowników. Wypłata wynagrodzenia następuje na konto wskazane przez pracowników. Czy w takiej sytuacji mam obowiązek prowadzić indywidualne (imienne) karty przychodów pracowników (karty przychodów)? Rozliczam się z fiskusem na zasadach ogólnych (PKPiR).

ODPOWIEDŹ

Prowadzenie przez przedsiębiorców indywidualnych (imiennych) kart przychodów pracowników, dokonujących na ich rzecz wypłat należności ze stosunku pracy - stanowi jeden z ich obowiązków. Bez znaczenia jest tu rodzaj prowadzonej działalności, forma opodatkowania, czy też forma wypłaty.

UZASADNIENIE

Obowiązek prowadzenia indywidualnych kart przychodów pracowników wynika z treści rozporządzenia ministra finansów, dotyczącego prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów jak i art. 52 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W myśl § 5 ust. 1 ww. rozporządzenia i art. 52 ust. 1 wyżej cytowanej ustawy, podatnicy wypłacający pracownikom należności ze stosunku pracy, o których mowa w art. 12 ustawy o podatku dochodowym, są obowiązani prowadzić indywidualne (imienne) karty przychodów pracowników, zwane dalej „kartami przychodów”.

W karcie przychodów należy zatem wykazywać wynagrodzenia i inne przychody ze stosunku pracy, które zosta...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy