ODPOWIEDŹ
Prowadzenie przez przedsiębiorców indywidualnych (imiennych) kart przychodów pracowników, dokonujących na ich rzecz wypłat należności ze stosunku pracy - stanowi jeden z ich obowiązków. Bez znaczenia jest tu rodzaj prowadzonej działalności, forma opodatkowania, czy też forma wypłaty.
UZASADNIENIE
Obowiązek prowadzenia indywidualnych kart przychodów pracowników wynika z treści rozporządzenia ministra finansów, dotyczącego prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów jak i art. 52 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W myśl § 5 ust. 1 ww. rozporządzenia i art. 52 ust. 1 wyżej cytowanej ustawy, podatnicy wypłacający pracownikom należności ze stosunku pracy, o których mowa w art. 12 ustawy o podatku dochodowym, są obowiązani prowadzić indywidualne (imienne) karty przychodów pracowników, zwane dalej „kartami przychodów”.
W karcie przychodów należy zatem wykazywać wynagrodzenia i inne przychody ze stosunku pracy, które zosta...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!