ODPOWIEDŹ
Sponsoring jest umową dwustronną, wzajemną i ekwiwalentną, w której sponsor w zamian za udzielenie wsparcia finansowego lub rzeczowego otrzymuje usługi o charakterze reklamowym. Wydatki poniesione w związku z umową sponsoringu mogą być potraktowane jako koszt uzyskania przychodu wtedy, gdy z zawartej umowy wynikają wzajemne zobowiązania stron, czyli zobowiązanie się sponsora do finansowego lub rzeczowego wsparcia sponsorowanego, oraz zobowiązanie sponsorowanego do reklamowania nazwy sponsora, logo i prowadzonej przez niego działalności, a więc w przypadku gdy mamy do czynienia ze sponsoringiem właściwym. Aby koszty ponoszone na sponsoring mogły być kosztami uzyskania przychodów przede wszystkim muszą one spełniać przesłanki zawarte w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych czyli muszą być kosztami poniesionymi w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Nie mogą też być wydatkami wymienionymi w art. 16 ust. 1 w/w, czyli znajdującymi się w katalogu kosztów nie będącymi według ustawy kosztami uzyskania przychodów.
UZASADNIENIE
Sponsoring jest umową dwustronną, wzajemną i ekwiwalentną, w której sponsor w zamian za udzielenie wsparcia finansowego lub rzeczowego otrzymuje usługi o charakterze reklamowym. W przypadku, gdy sponsor przekazuje w ramach umowy na rzecz sponsorowanego towary, z umowy winno wynikać, jaka jest wartość wzajemnych świadczeń stron. Pozwoli to ustalić czy wzajemne świadczenia, są świadczeniami ekwiwalentnymi. W przypadku gdy w ramach tej umowy sponsor ma udzielić wsparcia finansowego, powinno ono odpowiadać wartości świadczenia spełnianego przez sponsorowanego, czyli wartości usługi reklamowej.
Sponsor ma prawo uznać za...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!