Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW , KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW (art. 22-23)

18 grudnia 2014

Wydatki na poczęstunek dla klientów jako koszt podatkowy

161

Wydatki ponoszone na poczęstunek w trakcie organizowanych spotkań biznesowych, w tym w ramach Targów, stanowią koszty uzyskania przychodów, gdyż są związane z uzyskiwaniem przychodu podatkowego oraz nie mieszczą się w dyspozycji art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z dnia 18 listopada 2014 roku nr IBPBI/1/415-947/14/ESZ.

Sytuacja Podatnika

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, której przedmiotem jest produkcja i sprzedaż gotowej karmy dla zwierząt domowych. W ramach czynności marketingowych oraz reklamowych służących wzrostowi sprzedaży jego produktów, organizuje m.in. spotkania z klientami, przyszłymi klientami, partnerami biznesowymi w kraju i za granicą. Spotkania te mają na celu wzmocnienie relacji z klientami i partnerami biznesowymi, służą omówieniu kwestii związanych ze wzajemną współpracą handlową, dotyczą rozwoju podmiotów gospodarczych. Spotkania dla klientów, którzy znajdują się w innych rejonach kraju niż siedziba Wnioskodawcy odbywają się w restauracjach. Na spotkaniach biznesowych np. w restauracji są czasami składane konkretne zamówienia dot. zakupów lub omawiane są ostateczne kwestie umowne, dotyczące współpracy. W przypadku klientów znajdujących się w bliskiej odległości od siedziby Wnioskodawcy spotkania odbywają się w jego siedzibie, gdzie partner biznesowy jest częstowany ciastkami, kanapkami oraz napojami. Wnioskodawca wraz z pracownikami uczestniczył również w targach branżowych, które odbywały się zagranicą. Po każdym zakończonym dniu wystawienniczym klienci i partnerzy biznesowi zarówno krajowi, jak i zagraniczni, byli zapraszani na drobny poczęstunek w ramach spotkania biznesowego kontynuowanego po wizycie na stoisku Wnioskodawcy na targach. W trakcie takiego spotkania klienci mają zapewnione przez Wnioskodawcę w restauracji m.in. kawę, herbatę, ciastka, zimne napoje, kanapki, sałatki, ciepłe kolacje. Co prawda spotkania te odbywały się poza godzinami wystawienniczymi, ale spotkania te służyły omówieniu kwestii związanych ze wzajemną współpracą handlową i były kontynuacją rozmów handlowych prowadzonych na targach.

Czy ponoszone wydatki, związane ze spotkaniami biznesowymi z klientami, przyszłymi klientami, partnerami biznesowymi zarówno na terenie kraju, jak i w trakcie wyjazdów zagranicznych (organizowanych Targów), mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów?

Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zac...

To co widzisz, to tylko 30% treści...



Aby uzyskać dostęp do całości, kup prenumeratę