Stanowisko Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 20 lipca 2017 roku nr 0115-KDIT3.4011.141.2017.1.JŁ
Sytuacja Podatnika
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu materiałami budowlanymi, chemią gospodarczą, oświetleniem, armaturą sanitarną, art. ogrodniczymi, itp. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca organizuje różnego rodzaju eventy dla klientów, tj. grill na rozpoczęcie i zakończenie sezonu (związany jest z tym zakup chleba, kiełbasy, węgla, tacki papierowe, widelce plastikowe, itp.) lub „urodziny” sklepu (zakup tortu, tacek papierowych, itp.). Korzystającymi z tego są wszyscy klienci, którzy danego dnia dokonają zakupów w sklepie Wnioskodawcy. Organizacja takich wydarzeń związana jest ze wzmożoną ilością klientów i co za tym idzie zwiększeniem możliwych do uzyskania przychodów.
Czy w opisanej sytuacji wymienione koszty związane z organizacją eventów dla klientów, będące doskonałą reklamą mogą zostać zaliczone przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów?
Stanowisko Dyrektora
W myśl definicji kosztów uzyskania przychodów, wynikającej z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23. Wśród wydatków nieuznawanych za koszty uzyskania przychodów ustawodawca wymienił koszty...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!