ODPOWIEDŹ
Dostarczone do firmy towary handlowe (w lipcu) przed datą wystawienia faktury, otrzymaną po 20 sierpnia winna Pani wpisać do księgi przychodów i rozchodów na podstawie „dowodu zastępczego” w postaci opisu lub specyfikacji, po jego otrzymaniu.
UZASADNIENIE
W sytuacji nabycia towarów handlowych oraz materiałów podstawowych zasady ewidencjonowania tych zdarzeń gospodarczych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 roku w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. I tak, co do zasady na podstawie § 17 ust 1 ww. rozporządzenia zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu, najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.
Przy czym należy pamiętać, iż wskazane rozporządzenie definiuje, iż:
1) za towary handlowe uznaje się wyroby przeznaczone do sprzedaży w stanie nieprzerobionym; towarami handlowymi są również produkty uboczne uzyskiwane przy prowadzeniu działów specjalnych produkcji rolnej natomiast
2) materiałami (surowcami) podstawowymi są materiały, które w procesie produkcji lub przy świadczeniu usług stają się główną substancją gotowego wyrobu; do materiałów podstawowych zalicza się również materiały stanowiące część składową (montażową) wyrobu lub ściśle z wyrobem złączone (np. opakowania - puszki, butelki) oraz opakowania wysyłkowe wielokrotnego użytku (np. transportery, palety), jeżeli opakowania te nie są...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!