ODPOWIEDŹ
Nie, z takiej faktury należy wyodrębnić te towary handlowe, które będą przeznaczone do dalszej sprzedaży i łączną ich wartość ująć w kolumnie 10 księgi „Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu”, natomiast zakupione przez podatnika: papier do ksero, materiały biurowe, środki czystości przeznaczone na bieżące potrzeby należy zsumować i ująć w kolumnie 13 „Pozostałe wydatki”.
UZASADNIENIE
Definicja towarów handlowych i materiałów została określona w rozporządzeniu Ministra Finansów w sprawie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów w § 3 pkt 1 lit. a-c.
I tak, towarami handlowymi są wyroby przeznaczone do sprzedaży w stanie nieprzerobionym. Towary handlowe to również produkty uboczne, uzyskiwane przy prowadzeniu działów specjalnych produkcji rolnej.
Z kolei definicja materiału po...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!