ODPOWIEDŹ
Wydatki poniesione przez sponsora w ramach umowy sponsoringu właściwego mogą zostać zaliczone do kosztów podatkowych. Prezentowanie firmy przez kluby sportowe podczas zawodów, gdzie przebywają potencjalni klienci sponsora ma charakter reklamowy, a więc można przyjąć że zachodzi związek (co prawda niekiedy oddalony w czasie) pomiędzy wydatkami a możliwymi do osiągnięcia przychodami przez sponsora.
UZASADNIENIE
Umowy sponsoringu mają w swej istocie charakter dwustronnie zobowiązujący. Umowa tego typu polega z jednej strony na tym, iż sponsor zobowiązuje się do finansowego lub rzeczowego wsparcia działalności podmiotu sponsorowanego, a ten ostatni do promowania nazwy sponsora jak i prowadzonej przez niego działalności. W teorii i praktyce wyróżnia się dwa rodzaje sponsoringu. Przedstawiony w pytaniu to sponsoring właściwy, gdzie występuje świadczenie obustronne. Sponsoring można rozumieć jako odpłatne przysporzenie majątkowe wyrażające się w pieniądzu, rzeczach lub usługach dokonywane przez … sponsora, na rzecz … sponsorowanego, w celu wykonania przez niego czynności wskazanej w umowie sponsoringu, a zmierzające do utrwalenia bądź spotęgowania renomy tego podmiotu, do podwyższenia stopnia jego popularności w środowisku społecznym oraz do zwiększenia jego zysków (L.Stecki, Sponsoring, Toruń 1995).
U...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!