ODPOWIEDŹ
Wypłacone odszkodowanie nie stanowi dla pracodawcy kosztu uzyskania przychodu w myśl art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
UZASADNIENIE
Rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy zobowiązuje pracodawcę do niezwłocznego wydania pracownikowi świadectwo pracy. Gdy niezwłoczne wydanie świadectwa pracy nie jest możliwe, wówczas winno być wydane w terminie nieprzekraczającym 7 dni od daty zaistnienia zdarzenia nakładającego na pracodawcę obowiązek wydania tego dokumentu. Przy czym warto dodać, iż wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą.
Niewydanie przez pracodawcę świadectwa pracy niezwłocznie po ustaniu stosunku pracy stanowi podstawę roszczeń odszkodowawczych pracownika. I tak w myśl art. 99 KP, pracownikowi przysługuje roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej przez pracodawcę wskutek niewydania w terminie lub wydania niewłaściwego świadectwa pracy.
Z kolei zgodnie z art. 99 § 2 cyt. ustawy naprawienie szkody następuje poprzez wypłatę odszkodowania w wysokości wynagrodzenia za czas...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!