Moment ujęcia w kosztach zwrotu konsumentowi ceny zakupu towarów

KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW (art. 15-16m)

Zwrotu konsumentom ceny zakupu towarów w ramach promocji powinny być traktowane jako koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami i jako takie, potrącane w dacie ich poniesienia.

Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z dnia 12 sierpnia 2016 roku nr IPPB6/4510-401/16-2/AP.

Sytuacja Podatnika

A. Sp. z o.o. jest importerem i dystrybutorem hurtowym sprzętu gospodarstwa domowego na terytorium Polski. Spółka nie prowadzi sprzedaży na rzecz klientów indywidualnych. Sprzedaż do odbiorcy finalnego produktu następuje za pośrednictwem sklepów detalicznych (niekiedy z pośrednictwem jeszcze innych podmiotów). Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny.

Spółka w celu zachęcenia nabywców końcowych do zakupu produktów jednej z oferowanych przez siebie marek organizuje promocję jej produktów. Promocja uprawnia nabywców końcowych do zwrotu na rzecz Wnioskodawcy w terminie 30 dni zakupionego towaru objętego Promocją. W zamian za zwrócony towar, Konsument otrzymuje w ciągu 30 dni zwrot zapłaconej ceny na wskazany przez niego rachunek bankowy.

Zwrot ceny, w każdym przypadku będzie dotyczyć produktów wcześniej sprzedanych przez Spółkę. Zwrot uiszczonej ceny za towar następuje bezpośrednio na rachunek bankowy Konsumenta. W rozliczeniu Promocji nie biorą udziału pośrednicy uczestniczący w obrocie towarami dystrybuowanymi pr...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy