ODPOWIEDŹ
W sytuacji gdy przedsiębiorca stosuje uproszczoną metodę ewidencji kosztów, co do zasady będzie wpisywać do podatkowej księgi przychodów i rozchodów koszty w dacie ich poniesienia (tj pod datą wystawienia faktury). Bez znaczenia pozostaje okres jakiego wydatek dotyczy.
UZASADNIENIE
Co do zasady zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (zwanej dalej updof) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23.
Jednocześnie w sytuacji podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów w sposób uproszczony zastosowanie znajdą przepisy art. 22 ust. 4 i 6b updof. I tak w art. 22 ust. 4 ustawodawca wskazał, że koszty uzyskania przychodów są p...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!