KUP przy przejściu z księgi przychodów i rozchodów na pełną rachunkowość

KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODÓW

Przedsiębiorca kontynuujący działalność, w roku 2016 był zobowiązany do przejścia z podatkowej księgi przychodów i rozchodów na pełną rachunkowość. Podatkowa księga przychodów i rozchodów była prowadzona metodą uproszczoną. W jaki sposób koszty ogólne związane z prowadzoną działalnością gospodarczą dotyczące 12/2015 udokumentowane fakturą wystawioną w styczniu 2016 roku przypisać do roku 2015? 

ODPOWIEDŹ

W przypadku zmiany zasad ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych z podatkowej księgi przychodów i rozchodów prowadzonej metodą uproszczoną na pełną rachunkowość Przedsiębiorca, który otrzymał fakturę wystawioną w styczniu 2016 roku a dotyczącą kosztów ogólnych roku 2015 winien zaewidencjonować ww. dokument w księgach roku 2016.

UZASADNIENIE

W przypadku podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów, którzy ewidencjonują koszty metodą uproszczoną (art. 22 ust. 4 updof), za dzień poniesienia kosztu uważa się dzień wystawienia faktury (rachunku) lub innego dowodu stanowiącego podstawę do zaksięgowania (ujęcia) kosztu (art. 22 ust. 6b updof). Zatem w przypadku gdy faktura dotycząca kosztów miesiąca grudnia 2015 roku została wystawiona w stycz...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy