ODPOWIEDŹ
Co do zasady w momencie zawarcia umowy leasingu finansowego, leasingobiorca wprowadza do ewidencji środków trwałych przedmiot leasingu. To właśnie leasingobiorca dokonuje odpisów amortyzacyjnych i zalicza je do kosztów uzyskania przychodów. Po zakończeniu umowy spółka powinna wyksięgować wykupiony za symboliczną złotówkę środek trwały - naczepę i w dalszej kolejności ponownie wprowadzić do ewidencji środków trwałych w wartości początkowej, która jest równa cenie nabycia.
UZASADNIENIE
W przypadku gdy środek trwały (w sytuacji czytelnika - naczepa) stanowił przedmiot leasingu finansowego, to co do zasady umowa leasingu winna być wykazana w jego księgach rachunkowych jako składnik aktywów trwałych, który p...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!