ODPOWIEDŹ
Jeżeli prowadzenie ewidencji przez osobę rozliczającą się na zasadzie ryczałtu ewidencjonowanego zostało powierzone biuru rachunkowemu, to w miejscu prowadzenia działalności nie ma obowiązku prowadzenia innej ewidencji przychodów
UZASADNIENIE
Zasadniczym obowiązkiem, jaki ciąży na podatnikach opodatkowanych w formie ryczałtu ewidencjonowanego, jest prowadzenie ewidencji przychodów. Obowiązek taki wynika z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Ewidencja przychodów stanowi księgę podatkową w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej. Zgodnie bowiem z art. 3 pkt 4 Ordynacji podatkowej, księgami podatkowymi są księgi rachunkowe, podatkowa księga przychodów i rozchodów, ewidencje oraz rejestry, do których prowadzenia, do celów podatkowych, na podstawie odrębnych przepisów, obowiązani są podatnicy, płatnicy lub inkasenci. Takie rozumienie ewidencji pociąga za sobą istotne skutki szczególnie w zakresie obowiązków związanych z jej przechowywaniem, jej mocy dowodowej, a także odpowiedzialności karnej skarbowej.
Zgodnie z ust. 4 ww. artykułu 15 ewidencję oraz dowody, na podstawie których są dokonywane wpisy do ewidencji, a także dowody zakupu, o których mowa w ust. 1, należy przechowywać w miejscu wykonywania działalności lub, jeżeli działalność jest prowadzona w formie spółki, w miejscu wskazanym przez podatnika lub podatników - jako ich siedziba, albo w biurze rachunkowym, któremu zostało powierzone prowadzenie ewidencji. Jeżeli na zlecenie podatnika prowadzenie ewidencji zostało powierzone biuru rachunkowemu, pod...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!