ODPOWIEDŹ
Od dnia 1 stycznia 2016 roku obowiązuje zasada, że w przypadku gdy na zobowiązanym ciążą koszty doręczonego upomnienia, dokonaną wpłatę organ podatkowy zalicza w pierwszej kolejności na poczet tych kosztów. Dopiero pozostała część zostanie zarachowana na poczet zaległości.
UZASADNIENIE
Zgodnie z dyspozycją zawartą w §1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 września 2015 roku w sprawie wysokości kosztów upomnienia skierowanego przez wierzyciela do zobowiązanego przed wszczęciem egzekucji administracyjnej, koszty upomnienia, o których mowa w art. 15 § 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, wynoszą 11,60 zł. Jednocześnie na mocy art. 15 § 2 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji koszty upomnienia obciążają zobowiązanego i co do zasady, są pobierane na rzecz wierzyciela. Obowiązek uiszczenia kosztów upomnienia przez zobowiązanego powstaje z chwilą doręczenia upomnienia. Koszty te podlegają ściągnięciu w trybie określonym dla kosztów egzekucyjn...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!