Obowiązek podatkowy w związku ze świadczeniem usług reklamy

AKTUALNOŚCI PRZYCHODY Z DZIAŁALNOŚCI PRZYCHODY (art. 12-14)

Momentem powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczenia usługi reklamy podczas rozgrywanych zawodów sportowych jest ostatni dzień okresu rozliczeniowego określonego w umowie lub na wystawionej fakturze, nie rzadziej niż raz w roku.

Stanowisko Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 2 listopada 2017 roku nr 0111-KDIB2-1.4010.203.2017.1.BJ

Sytuacja Podatnika

Wnioskodawca – Spółka Akcyjna jest polskim rezydentem podatkowym, sportową spółką akcyjną będącą klubem sportowym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie. Wnioskodawca zawarł umowę sponsoringową na usługi reklamujące Zleceniodawcę, której celem jest podniesienie i utrwalenie renomy Zleceniodawcy.

Umowa została zawarta na okres od dnia 1 sierpnia 2016 roku do 30 czerwca 2019 roku, obejmuje trzy sezony rozgrywek Superligi Piłki Ręcznej. W ramach zawartej umowy realizuje usługi reklamowe przez nadanie zleceniodawcy tytułu „Główny Partner”, umieszczanie na boiskach i halach sportowych banerów z logo i nazwą Zleceniodawcy itp.

Z tytułu wykonywania świadczeń określonych umową Wnioskodawca otrzyma wynagrodzenie. Wynagrodzenie będzie wypłacane w miesięcznych ratach w stałej wielkości określonej w umowie. Rata wynagrodzenia będzie wypłacana na podstawie wystawionej faktury po zaakceptowaniu comiesięcznego raportu zawierającego sprawozdanie z realizacji zobowiązań określonych umową. Raport obejmuje informacje z każdego meczu rozegranego w danym miesiącu.

Czy Wnioskodawca powinien r...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy