Czy nadal istnieje obowiązek ubezpieczenia OC biura rachunkowego

AKTUALNOŚCI

Warto pamiętać, iż pomimo deregulacji nadal obowiązuje konieczność ubezpieczenia OC biur rachunkowych. Obowiązek ten wynika z nowego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 6 listopada 2014 roku w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, obowiązującego od dnia 19 stycznia 2015 roku.

Rozporządzenie dotyczy obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC przez biura rachunkowe wykonujące czynności w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, które to obejmują:

  • prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym;

  • okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów;

  • wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego;

  • sporządzanie sprawozdań finansowych;

  • gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą;

Rozporządzenie określa, iż obowiązek ubezpieczenia OC powstaje nie później niż w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia wykonywania działalności, z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych . Przy czym minimalna suma...

 

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu"
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Przypisy